קבוצת טכנולייט, כחלק משיתוף פעולה עם אמנים ומעצבים ישראלים, יוצאת בסדרת ראיונות אישיים, בכל פעם נציג בפניכם אומן/מעצב מהשורה הראשונה בראיון אישי ,המגולל את סיפור אומנותו ואת החיבור שלו לעולם העיצוב. 
בראיון זה, בחרנו באומנית והפסלת אסתי קסטרו , הבאה מפיסול בברונזה אל פסלי פורצלן, ייחודיים ומופלאים. 
מאחלים לכם קריאה מהנה, 
שלכם, 
קבוצת טכנולייט

ראיון עם האומנית והפסלת אסתי קסטרו, הפותח צוהר אל צבעוניות פואטית של רוח וחומר ומתיחת הגבולות שביניהם.

אסתי קסטרו, פסלת וקרמיקאית, בת 54 , אמא לשלושה, חיה ויוצרת בתל אביב.
מאז ומתמיד, מספרת קסטרו, ידעתי לאן הלב מושך, בתור ילדה, לא היה חוג אומנות אפשרי, שלא נרשמתי אליו. הכיוון היה ברור, אך בכל זאת כשבבית, אמא אומרת בפסקנות שעולמות היצירה יכולים להתקיים רק בגדר "תחביב",  הדרך אל קריירה בתחום, התבררה כפתלתלה. לפיכך משאלות הלב, השתלבו עם הדרישות מבית, נרשמתי ללימודי עיצוב אופנה, במקביל שקדתי על תעודת הוראה בעיצוב. במהלך הלימודים, התחלתי לעבוד בסניף "סטפאנל" האיטלקית ותוך זמן קצר, בגיל 26,  הפכתי להיות מנהלת הרשת בישראל.
החשיפה לעולם האופנה הביאה עמה גירויים אומנותיים ,שפעפעו בי במשך שנים, אך רק בגיל מתקדם יותר, בעקבות נסיעה משפחתית לארצות הברית, חלה הפריצה הגדולה ועברתי לעסוק בפיסול ואומנות כמקצוע.
 
הסטודיו של אסתי:

אומנות היא דרך חיים, זאת אמונה, זה המקום הכי נכון עבורי, מספרת קסטרו.
"אני מגיעה לסטודיו בכל יום עם חדוות יצירה, מלווה בהתלהבות לאמירה ונתינה".
רמת האנרגיה של עבודותיה, מתועלת באופן זהה לפסל ענק בגודל אדם לבין צלחת פורצלן.
הסטודיו נפתח פעמיים בשבוע לסדנת אומן, בה מספרת אסתי על אומנותה, אמונתה ומנחילה את ידיעותיה וכישרונותיה לתלמידים הבאים לגמוע מתורתה האומנותית.
"כשאני מביטה מהצד מספרת קסטרו, ליבי מתרחב מהמקום המאפשר לכל אדם ליצור, ללא רקע, כישרון או מורשת"
תהליך הלימוד מחזיר אותי יחד עם תלמידי לראשוניות, לבסיס. יש משהו טהור ופואטי בראשוניות של החומר ושל היוצר.

איך הגעת לפיסול?

בהיותי סטודנטית, מצאתי את עצמי לא פעם, מגישה את עבודותיי בתבליטים ובתלת ממד, אז נולדה התובנה, שיש לי את היכולת לראות את החיים אחרת,
המשיכה לפיסול הייתה טבעית וגם הלימוד הבא ממנה של הפיסול הפיגורטיבי.

למה בחרת בפיסול כבבואה משקפת?

הפיסול בחר בי, מספרת קסטרו, הנושא שאני דנה בו הוא הנשיות. רציתי להעביר מסר בפיסול של נשיות ללא פילטרים, בניגוד לעולם האופנה ממנו באתי.
ליצור דמויות נשיות אותנטיות, כמו שהן, ללא פילטרים, היצירה שלי שואבת את כוחה מהעולם הנשי ומהסימבוליות שבו.

מהו סימן ההיכר שלך?

אני מזוהה ומזדהה עם סדרת פסלי הארטיק , עשויות הפורצלן, להן קראתי" זיכרון ילדות".
וכן עם כדי הבלון, הנמתחים ופורצים את גבולות החומר.
אני מעניקה לכדי הבלון ולכלים, סיומת חריגה, המשנה את הצורה המצופה והנורמטיבית לכאורה.
ולא בכדי נכתב "אסתי נותנת כבוד לכלי הבית ומאפשרת לנו הצצה להיכנס איתה לתוך המשפחה האריסטוקרטית של הקרמיקה, ע"י שימוש בצבעי פנטזיה (ורודים ועיטורי זהב), תוך שימור הראשוניות של הכלי"

למה את הכי מחוברת?

"כולם היו בני" מחוברת לתהליך, לעצמי ולתוצרים, אך יחד עם זאת מאוד קל לי לשחרר אותם. הדיאלוג בין החומר ליוצר, הוא מופלא , שכן האומן באצבעותיו יוצר ומעביר את המסר.
איך נולד כלי, פסל, או מוניומנט?
"אני מרגישה שהרעיון מגיע אלי ולא אני אליו" המפגש עם החומר, שעדיין לא יודע את תוצאתו, יוצר את הדיאלוג בין האומן לחומר, כשהמונולוג האישי שלי בשיח הוא היכולת למתוח את החומר לקצהו.
לכל כלי יש ערך, סיפור ונשמה, כשאני יוצרת אותו במפגש עם החומר, אני מרגישה אחרת ושונה בכל פעם מחדש ולכן כל כלי הוא אישי ויחודי ומיוחד במינו.

ולמה פורצלן?  

במשך שנים רבות, התמקצעתי בפיסול ויציקות בברונזה, החומר הנצחי.
טרגדיה אישית, הביאה אותי לשימושים בחומרים חדשים, ברבות השנים, מצאתי, כוח, עוצמה וחוזק, דווקא בחומרים "רכים" כמו קרמיקה ופורצלן.

כאדם אופטימי בבסיסו, חשוב לי להביא דרך האומנות שלי את היופי, האסתטיקה והשמחה.

מה הבשורה שלך לעולם בכלל ולאומנות בפרט?

"אני לא רואה את עצמי כמביאת בשורה, לא לשם כך אני עוסקת באומנות החומר, ישנם שני צדדים מקבילים בהם אני עוסקת". 
החומר- החיפוש הבלתי פוסק, הבא עם סקרנות ותשוקה בלתי נגמרת, של מרקם, חומר, צבע והשילוב ביניהם.
הלב הוא המעבדה באמצעותו עובר החומר לידיים.
הרוח- ההשראה מהסביבה, מהאנשים שאיתי ואלה שכבר לא.

הרוח והחומר מבחינתי הם לב ליבה של היצירה.