לקראת תחרות עיצוב מאווררי התקרה של SWING ובמסגרת סדרת הראיונות שאנו מקיימים עם אמנים ומעצבים ישראלים, 
בחרנו להציג את מעצב המוצר והאומן דור כרמון, השוקד בימים אלו, גם על סדרת מאווררים יוקרתית ל- SWING.

קבוצת טכנולייט חרטה על דגלה פרט לאיכות בלתי מתפשרת של מוצריה ושירותיה, את הזיקה והחיבור למעצבים ישראלים פורצי גבולות בטכנולוגיה, עיצוב וקונספט. 

אנו שמחים ונרגשים לספר לכם על העשייה פורצת הדרך של דור כרמון ועל השיתוף פעולה עם SWING, בסדרת כתבות מעצבות ומאווררות במיוחד. 

שלכם, 
קבוצת טכנולייט

 

הפונקציונאליות בהעלאת חיוך ראיון עם מעצב המוצר והאומן דור כרמון

המפגש הראשון שלי עם דור היה אי שם בשנת 2009, נכנסתי לאחת המסעדות ה"בועטות" של תל אביב באותם ימים ומול הבר, על הקיר, חייך אלי, חיוך שובב ומלא הומור, ההיפופוטם JOJO, שלימים הפך את דור לאחד המעצבים התעשייתיים הבולטים והמוכשרים שלקחו צעד בעיצוב הפונקציונאלי וחצו את קו האומנות.
 
קצת על עצמך?

יליד 1977, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי 2004 במכון הטכנולוגי חולון, בתחילת דרכי המקצועית הצטרפתי לתוכנית
D-VISION, תכנית מצוינות לעיצוב ופיתוח מוצרים עבור חברת כתר פלסטיק. בסיום התוכנית נשארתי לעבוד בקבוצת כתר והובלתי את הקו העיצובי של מחלקת ריהוט הגן. במקביל לימדתי לאורך השנים ב HIT ובאקדמיות שונות.

"החלום שלי היה לעצב כסא, בלי להתפשר על הקו העיצובי ויחד עם זאת להפוך אותו לפונקציונאלי ובעל ערך מוסף שיווקי. ואכן בימי בכתר פלסטיק, הייתה לי הזכות לעצב את כסא הילדים האייקוני, שהפך להיות מזוהה ביותר עם כתר בכל רחבי העולם".
 
איך נולד המותג "דור כרמון" ומה הייחודיות של העשייה העיצובית שלך?
 
ב 2013, פתחתי את "סטודיו דור כרמון" הסטודיו מעצב מוצרים בעולם HIGE END בעיצוב הבית וכן משיק לאומנות.

בעיצובים שלי, מספר דור, אני מתנסה בחומרים ובטכנולוגיות שונות : מהזרקות פלסטיק, דרך יציקות פורצלן, הזרקות אלומיניום, צורפות ועד פיתוח קונספטים ומוצרים לתעשיית הריהוט והמטבחים.

יש לי "שריטה" לפרופורציות מספר דור, אני קונטרול פריק של פרופורציות , יחד עם קווים זורמים ומשטחים מעוגלים. התנועות המעגליות הן מוטיב שחוזר על עצמו כמעט בכל עיצוב, ואת הזרימה שבמעגליות, מספר דור, ניתן לראות אפילו  בעיצובים שטוחים וישרים כגון מטבחים.

אין קן שמתחיל ואין לו סיבה, מספר דור, לכל דבר יש סיבה, לצורה, לגובה, לעובי ולפרופורציות, מעבר לטכנולוגיה, החיבור לחומר הוא מהותי.
והאומנות? היכן פוגשים אותה ומה באג'נדה שלה?
 
עיצוב אובייקטים אומנותיים ויישומים בגישה וטכנולוגיה של עיצוב מוצר, יש הלימה וסינרגיה מוחלטת בין העיצוב לאומנות, האחד מזין את השני.

"האומנות שלי באה בעיקרה מהשראות מעולם החיות, זה העולם של הילדות, יש בו נאיביות ותום ויחד עם זאת הומור" קריצה אנושית מעולם דימויים שנחקרת בעין אנושית תוך הפשטה צורנית ויצירת קוו אייקוני ייחודי.

בתחום ה DESIGN & ART אנחנו מיוצגים בארץ ובעולם ע"י  GAL GAON COLLECTION (מונטיפיורי 44 ת"א).
עיצוב פונקציונאלי? איך הופכים אותו לאייקוני מבלי לאבד את השימוש הפשטני בו?

את התשובה לשאלה הזאת, ניתן לראות ב Wow Sofa שעיצבתי לחברת SIXINCH. הספה מייצרת את הדיאלוג המושלם בין טכנולוגיה וחומרים  מתקדמים לבין תפיסה עיצובית של הספה הקלאסית. האייקוניות נובעת מהטכנולוגיה המתקדמת וההתכתבות הבלתי מתפשרת עם הקלאסיקה העיצובית. שוב, הפרופורציות, הצבעוניות, החומריות לכל ניואנס יש משמעות מזוקקת ומדויקת ביצירת הדיאלוג. אייקוניות היא בסופו של דבר אינטרפטציה שיווקית של הדיאלוג בין העיצוב, האומנות והטכנולוגיה.
ספר על פרוייקט שאתה עובד עליו עכשיו והוא שונה ומרגש?

בשנה האחרונה אני בשיאו של שיתוף פעולה עם חברת SWING מאווררי תקרה מקבוצת טכנולייט על עיצוב ופיתוח מספר מאווררים אייקונים המשלבים את הידע, הנסיון וההבנה בטכנולוגיות של קבוצת טכנולייט, יחד עם המעוף העיצובי והקווים הדומיננטיים שלי העוברים כחוט השני בעיצוביי – טביעת האצבע הייחודית שלי כמעצב
הדיאלוג הפורה בינינו, הוביל ליצירתם של מאווררי תקרה, מעוצבים, חדשניים שטרם נראו בארץ ובעולם, הפרוייקט מרגש, מאתגר והעבודה עם הקבוצה מאפשרת את המעוף העיצובי והטכנולוגי.
וכשתהיה גדול?

להמשיך ליצור, לייצר, לעצב, להפוך את האומנות לחלק אינטגרלי מהעיצוב שלי ולפרוץ את הגבולות של עצמילהמשיך לעבוד עם חברות עיצוב מובילות בינלאומיות ,להנות מהדרך, מהעשיה ושהתוצאה תעביר לאנשים את התחושות וההתרגשות שלי מהעשייה.